Trzeba dać sobie czas

Nigdy nie byłam cierpliwa. Kiedy coś wymyśliłam, chciałabym, żeby realizacja nastąpiła od razu, ewentualnie po krótkim upływie czasu. Nieraz starając się ze wszystkich sił szybko osiągnąć zamierzony efekt, wyrządzałam sobie więcej szkody niż pożytku.
Zdarzyło mi się niemal doprowadzić do ruiny zdrowie, kiedy postanowiłam schudnąć. Plan był niewłaściwy, choć prosty: dużo i szybko. Za dużo i za szybko, za co oczywiście zapłaciłam.
Kiedy pojawiały się problemy z urodą, cerą, chciałam ekspresowego efektu. Czym to się kończyło? Natychmiastową wizytą w drogerii, aptece, u kosmetyczki i oczekiwanie, że nałożony 2 razy krem czy wykonany zabieg załatwi sprawę. Zazwyczaj nie załatwiał.
Moja biblioteczka kryje w sobie samouczki hiszpańskiego, rosyjskiego, francuskiego a nawet holenderskiego, ponieważ momentami chciałam "liznąć", poznać te języki... Do dziś posługuję się jedynie polskim i angielskim.
Przykłady mogłabym mnożyć, ale nie taki mam cel.

Uczę się regularności, systematyczności, rytmu w działaniu. Uczę się, że nic nie przychodzi z dnia na dzień, na wszystko trzeba zapracować, a praca wymaga cierpliwości i czasu. Sukces osiągają ludzie, którzy potrafią pracować stopniowo, krok po kroku dążyć do celu. Dlatego dziś, choć nie mam wszystkiego, co chciałabym posiadać, nie potrafię wielu rzeczy, które życzyłabym sobie umieć, nie poddaję się: jestem skupiona, nastawiona na realizację marzeń, ale też cierpliwa.

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. 
Czas i tak upłynie." || H. Jackson Brown, Jr.  


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kosmetyczna inwentaryzacja i wyzwanie!

Zawsze mam się w co ubrać!

Kobieto! Jesteś piękna!