Norwegia. Czyste pięko!

Witaj,

Pierwsze wiosenne promienie przebijają się przez zimową szarość! To dla mnie oznacza jedno: czas zacząć planować tegoroczne podróże. Choć do wakacji jeszcze daleko, lubię rozejrzeć się po stronach z lotami, przewertować oferty biur podróży, zapisać najciekawsze kierunki i systematycznie je monitorować, by finalnie upolować super okazyjny wyjazd. Miłość do podróży zaszczepiła mi mama już we wczesnych latach życia, jednak im jestem starsza, tym ciekawość świata wzrasta. Parę lat temu odwiedziłam cudowny, chłodny, lecz perfekcyjnie zniewalający kraj. Widziałam piękno w najczystszej postaci, nieskażoną naturę, w którą ukradkiem, niemal symbiotycznie wspisali się mieszkańcy. Nie byłam tam już dawno, a ponieważ zdarzyło mi się zatęsknić, zapraszam na przegląd fotografii i kilka wspomnień z Norwegii!


STAVANGER


Malownicze miasto portowe na południowym wybrzeżu Norwegii.   


 ZABYTKI SAKRALNE 






ZIELEŃ MIEJSKA - w okresie bezlistnym, ciekawostka dla ogrodników 


ŁODZIE, MOTORÓWKI, ŻAGLÓWKI... 


  W niektórych częściach do pracy łatwiej dotrzeć motorówką niż samochodem. 

SYMBIOZA



Ludzkość wpisała się w naturalny krajobraz nie niszcząc jego piękna. 


NIBY NADAL MIASTO...



W takim miejscu łatwo się rozmarzyć. Wystarczy usiąść i wziąć oddech. Czy trzeba czegoś więcej? 


FIORDY


 Zamarznięty wodospad wygląda niesamowicie!




REJS PROMEM



  Czyste piękno!


CIEKAWOSTKI

Tak żyli Wikingowie!

Pomnik Trzech Mieczy, pamiątka bitwy pod Hafrsfjord z 872r. - Herald Pięknowłosy dokonał zjednoczenia 29 małych królestw tworząc Królestwo Norwegii. 

Cudowna zieleń!

Ogromne parki... 

Perfekcyjnie czysta woda. I muszle, jakich nie widziałam nawet na południu Europy!


A na koniec: perełka... Niepowtarzalne wrażenia, choćby dla tego, jedynego w swoim rodzaju doświadczenia zetknięcia się z wielkością, zmierzenia z potęgą natury, warto odwiedzić Norwegię.

LYSEFJORDEN

Zdjęcie z okresu zimowego wykonane podczas rejsu promem.


Fotografie z okresu letniego, widoki zapierają dech!



Mam nadzieję, że zachęciłam Cię, by odwiedzić Norwegię i na własnej skórze poczuć dreszcz emocji, jaki wywołuje przyroda! Masz ochotę pojechać? Koniecznie podziel się opinią! 

Pozdrawiam, 
A.